Cameron Highlands Day Out (part 1)

Assalamualaikum semua :)

Dah lama rasanya aku tak update blog ni kan? Memang pun. Ksian dkt blog aku ni. Terbiar mcm tu je. Klau la blog aku ni ade perasaan mesti dia da kecik hati sbb aku asyik abaikan dia je, hehehe!

Dlm entri kali ni aku nak bercerita la sikit. 3 hari lepas aku berkesempatan mengikut bos aku ke Cameron Highlands atas dasar kerja. Huh! Perjalanan memang memenatkan. Kepenatan tu smkin bertambah apabila memasuki kawasan Cameron tu. Kau org tahu lah kan, Cameron tu mcm mana keadaannye klau tiba musim public holiday, giler jam! Tension jugak aku tapi nasib baik la suhu tmpat tu sejuk. Nak marah pun tak jadi, hahaha! :D

Smpai kt sana aku dgn guest2 lain dibawa ke tmpat penginapan kami. Selesai check in, kita org dibawa pula ke Tanah Rata. Sempat jugak la aku shopping kat situ sementara tunggu guest2 tu shopping sakan, hehehe..

For the next day, kami dibawa pula ke Butterfly Farm. Meh tengok sikit rama2 kat Butterfly Farm tu..



Ni masa rama2 tu tengah menghisap nektar






Yang ni kalau korg nk tahu rama2 ni la yg terkenal kat situ. Rama2 jenis ni bolah dilihat dlm Butterfly Farm







Kalau korg nak tahu, rama2 ni jinak sgt. Datang dkt pun tak terbang. Kat Butterfly Farm ni bkn sje ade rama2 tapi mcm2 haiwan lain pun ade. Kalau korg dtg bercuti kat sini boleh la singgah kat Butterfly Farm ni.

Aku rasa2 eloklah aku brhenti smpai sini je utk bahagian pertama trip kerja ni. Next time aku smbung lagi okay?

p/s: Aku sebenarnye memang penat sbb dari balik tdi blum smpat nk rehat tpi disbbkan blog ni da panggil2 suruh update, so cuba bertahan utk post entri baru ni. CHILL ;)