and finally, I got it!

Assalamualaikum semua! :)

Seperti yang korg tau, keputusan peperiksaan SPM sudah pun diumumkan pada hari Rabu hari tu. Dup dap dup dap jantung aku menantikan result yg aku akan dpt. Mula2 relaks habis la tapi bila nak sampai je kat skola tu, rasa mcm nak pengsan je! Hahaha! Nak buat mcm mana? Nervous tak tentu pasal. Smua org msti alami perasaan mcm tu kan?

Hari nak ambil result tu aku ke skola dgn ibu aku. Bawak ibu utk mencari kekuatan sebenarnye. Satu sbb lagi aku nak lari kat ibu aku lepas tu peluk dia! *mengada punye budak!* Hehehe, biasa la. Ibu aku tu da mcm kwn rapat aku da. Setiap masalah aku tak kira kecik atau besar, ibu aku la yg setia jdi pendengarnye.

So, nak dijadikan cerita. Aku pun jumpa la guru tingkatan aku utk dptkan slip result aku. Dpt je slip aku tgk result aku betul2. Sampai la mata aku tertancap pada satu subjek ni. Subjek PENDIDIKAN ISLAM. Aku tgk gred subjek tu A! Bayangkan, betapa gembiranya aku. Aku pun bwk slip tu then cari ibu aku. Bila aku nampak je dia, aku pun buat la perkara yg aku nak buat tu.. *lari lepas tu peluk dia*





Korg tau sbb ape aku tgk dulu gred subjek tu? Sbb aku nak pstikn gred subjek tu menggembirakan hati ibu aku. Mmg gembira pun dia. Mana taknye, dia sanggup berkorban study sama2 dgn aku sehari sebelum aku ambil paper Pendidikan Islam tu. Satu hari suntuk dia study sama2 dgn aku. Hafalkan mana2 tajuk yg sepatutnye dihafalkan. Hasil yg aku dpt cukup utk buat dia tersenyum.

Result kwn2 aku pulak, ade yg sama dgn aku. Ade jugak yg gempak. Mcm2 ragam aku dpt tgk masa ambil result tu. Ade yg nangis, ketawa, melompat2 gembira. Sbut pasal result aku pulak, not bad la. Mampu la utk buat aku naik ke peringkat seterusnye. Permohonan pun aku da buat cuma tunggu je ape yg akan berlaku. Hehehe, ape yg aku mampu buat hanyalah berdoa pada Allah SWT semoga aku diberikan peluang utk melakar masa depan aku, insyaAllah..