tentang Aina dan Fairuz..

Sambil duduk brsantai aku tringt kwan2 aku mse kcil2. Mereka tinggal tak tetap di kediaman yg mereka duduki tu. Hinggalah suatu saat mereka tinggalkan aku dan aku tinggalkan mereka..

Tringt cerita mak aku baru2 ni pasal Fairuz, kwn sepermainan aku kcil2 dlu. Tah kemana dia skrg ni. Dia brpisah dgn aku kira2 tahun 2000 la. Ingt lgi psal dia, bila pagi mula mnjelma, dia dtg rumah aku smata2 utk ajak aku main dgn dia. Dgn dia tak mandi tu dia dtg rumah aku n panggil aku. last2 mak aku kluar suruh dia balik mandi. Dia pun blik dan tak smpai stu jam, dia dtg blik rumah aku. haha. Kelakar pun ade. Bila ptg pulak, dia dtg dgn bsikal tyar tiga n msih lgi dgn tjuan yg sama. Ajak aku main. Tapi, smuanya brubah bila ayah aku beli rumah baru. Aku brpindah dari rumah lama ke rumah baru n tinggalkan dia disitu. Mse tu tak trsa sdih la sbb still lgi kcil n tak fhm ape2 lgi. Skrg, bila aku da dewasa aku da trptus hbungan dgn dia. Nak contact pun da tak tau mcm mana. Dgr kata dia pindah ke utara tapi tak tahu dimana. Skrg ni baru trsa pemergian dia.

Sama lah juga dgn Aina. Kwn aku mse aku drjah 4 dulu. Family dia menyewa dkt2 dgn rumah lama aku dan kmudian brpindah ke ibu kota. Ingt mse aku brkwan dgn dia dulu. Sama2 prgi mngaji n balik mngaji. Aina slalu takutkan aku dgn cerita hantu jepun. Dia akan gunakan rmbutnya yg pnjang tu utk mnyerupai hantu dan mngejar aku stu padang dpn rumah aku. Prgi skolah pun ktorg prgi sama2, rehat sama2. Dlm erti kata apa2 aktiviti ktorg lakukan brsama2. Tpi hjung tahun 2004 tu, dia trpksa pindah. Sdih jugk aku mse tu sbb bleh dikategorikan dia tu kwn rpat aku lah. Stiap senda tawa dia mnceriakan aku n dia ttap sahabat aku selamanya.

Jdi, usaha aku skrg nk menjejaki Aina dgn Fairuz tu. Tak tahu dimana but aku cuba utk mncari mereka. Aku harap aku dpt contact dorg balik n smbung hbungan yg da lama trputus tu.